Vrh svetih Treh Kraljev iz Smrečja preko Praprotnega Brda - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Vrh Svetih treh kraljev

Vrh Svetih treh kraljev v Rovtarskem hribovju je izreden razglednik. Zelo lepo se vidijo Julijske Alpe in še posebej južne Bohinjske gore. Imamo razgled na Škofjeloško in Cerkljansko hribovje in Idrijske hribe. V ozadju se vidi rob Nanoške planote in Trnovski gozd in seveda ne smemo pozabiti, da so Rovtarski hribi kot na dlani. Ob lepem vremenu bomo videli tudi proti Krimu in Menišiji. ...

Zahtevnost: Lahka delno označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

višina višina višina

Višina: 884 m
Višina izhodišča: 745 m
Višinska razlika:
470 m

Izhodišče: Vozimo se po avtocesti Ljubljana - Vrhnika. Zapustimo jo na izvozu Vrhnika. V prvem križišču zavijemo levo proti Horjulu in že čez približno 50 metrov zavijemo iz glavne ceste desno ponovno proti Horjulu. Po cesti nadaljujemo z vožnjo vse do križišča, kjer nas table usmerijo levo proti Podlipi, 6 kilometrov in Smrečju, 13 kilometrov. Vozimo se po dolini, prečkamo potok Podlipščica, nadaljujemo preko vasi Podlipa ter za njo zavijemo desno v klanec. Na vmesnem križišču zavijemo levo ter na naslednjem križišču ponovno zavijemo levo. Vozimo se do vasi Smrečje. Hitro za tablo, ki označuje konec vasi in za tablo, ki označuje konec vrhniške občine na manjšem prelazu parkiramo levo ob cesti.

čas hoje čas hoje čas hoje

Časi: Smrečje preko Praprotnega Brda do Vrha Svetih treh kraljev 2 uri 15 minut. Povratek Vrh Svetih treh kraljev po asfaltni cesti do Smrečja 40 minut.

opis poti opis poti opis poti

Vzpon: Od izhodišča takoj za tablo, ki označuje mejo občine Vrhnika ne prečkamo ceste, temveč pričnemo s hojo po neoznačenem kolovozu, ki se prične na našem parkirišču in nas vodi ob robu gozda rahlo levo navzgor. Kmalu pridemo v gozd. Naše poti se držimo vse do prvega razpotja, do katerega smo potrebovali slabih 15 minut hoje. Tu zavijemo levo in se takoj nato ponovno držimo levo. Kolovoz kmalu preide v gozdno pešpot. Po približno slabih 10 minutah hoje ponovno pridemo do razpotja gozdni poti. Ponovno se držimo levo. Kmalu se pričnemo spuščati skozi dokaj zaraščen gozd in po približno 10 minutah hoje pridemo na makadamsko cesto. Zavijemo desno. Ceste se držimo vse do prve hiše in križišča za njo, kjer prometna tabla kaže levo proti Rovtam. Mi na križišču zavijemo desno in se držimo makadamske ceste a le do prvega razcepa. Tu zavijemo desno ponovno na makadamsko cesto - na temu odseku moramo biti pozorni da ne zaidemo. Po slabih 10 minutah hoje, cesta ostro zavije desno navzdol. Tu našo cesto zapustimo in nadaljujemo levo po spodnjem, ne zgornjem, neoznačenem gozdnem kolovozu. Držimo se ga povsem do potoka na dnu ozke doline. Nato potok prečkamo in nadaljujemo po kolovozu sedaj ravne ozke dolinice. Ko potok prečkamo drugič se dolina odpre v ožji travnik. S hojo nadaljujemo naprej po istem kolovozu in kmalu, po nekaj minutah, pridemo do asfaltne ceste, kjer nadaljujemo desno. Po približno 10 minutah hoje se nam pridruži markirana pot iz Rovt. Nadaljujemo naprej in po približno nadaljnih 10 minutah pridemo do vasi Hlevni vrh. Pred prvo hišo zavijemo levo na ozko makadamsko cesto, kot kaže planinska tabla. Po morda 5 minutah hoje pridemo do naslednje makadamske ceste, kjer nadaljujemo levo. Hitro, po nekaj minutah pridemo do planinskih oznak za položno pot naprej in strmo pot desno. Tokrat nadaljujemo po strmi poti. Skozi gozd hodimo po ozki in označeni pešpoti. Občasno je vzpon precej strm. Po približno 15 minutah hoje pridemo na gozdnat greben, kjer se pot položi. Hitro se nam iz leve priključi gozdni kolovoz. Nadaljujemo naravnost desno po njemu do oznak, ki nas usmerijo desno navzgor. Čez nekaj 10 metrov pridemo do razpotja strme in položne poti. Nadaljujemo desno po makadamski cesti. Čez nekaj minut gremo mimo smerokaza za debelo lipo. Na temu predelu se odpre razgled na Rovtarsko hribovje in južneje na hribe Krima in Menišije. Nadaljujemo naprej in po približno 5 minutah hoje pridemo do asfaltne ceste. Nadaljujemo po njej levo navzgor do krožnega križišča, kjer je Koča Vrh Svetih treh kraljev. Na ovinku pred kočo zavijemo desno na označeno pešpot. Držimo se je približno 10 minut, ko nas ponovno pripelje na asfaltno cesto. Nadaljujemo desno in kmalu pridemo na cilj.

Sestop: Vračamo se po isti poti, a le do razpotja, kjer smo pod Kočo Vrha Svetih treh kraljev prvič stopili na našo asfaltno cesto. Tu nadaljujemo levo proti Smrečju in ne desno proti Rovtam. Ceste se držimo nadaljnih približno 15 minut, ko pridemo do križišča asfaltnih cest. Nadaljujemo desno. Čez nekaj minut nas oznake usmerijo levo v gozd. Hitro pridemo nazaj na asfaltno cesto, kjer nadaljujemo desno. Na temu odseku se prav tako odpre razgled na okoliško hribe. Na naslednjem križišču gremo naravnost in na naslednjem nadaljujemo desno. Čez približno 5 minut pridemo na izhodišče, kjer se krožna pot zaključi.
Kot družinski izlet je primeren predvsem sestop. Pot opisana med vzponom je za majhne otroke precej dolga.