Viševnik iz Rudnega polja - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Viševnik

Viševnik je zagotovo eden izmed bolj priljubljenih dvatisočakov pri nas. Je lahko dostopen, ne terja preveč hoje in nudi izvrstne razglede na Triglav, neposredne sosede Mali in Veliki Draški vrh ter Debelo peč. Ima enega najlepših razgledov na Pokljuko. Lepo se vidijo Spodnje Bohinjske gore, zahodni Julijci, severna Savska ravan in vzhodno severne Karavanke in Kamniško-Savinjske Alpe. Opisana pot je lahka, le krajši del nad Srenjskim prevalom je deloma zahteven. Nahaja se v regiji Gorenjska, Bovška in Koroška in v podregiji Julijske Alpe.

Zahtevnost: Zahtevna označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema in čelada. Pozimi poleg čelade tudi cepin in dereze.

Višinska razlika na zahtevni poti.

Višina: 2050 m
Višina izhodišča: 1398 m
Višinska razlika:
652 m

Izhodišče: Vozimo se po avtocesti Ljubljana - Jesenice. Zapustimo jo na izvozu za Lesce. Zapeljemo se na Bled, kjer smo na semaforiziranem križišču pozorni na table, ki nas desno usmerijo proti Pokljuki. Peljemo se skozi Gorje in mimo Zatrnika do Rudnega polja na Pokljuki. Zapeljemo se do zadnje hiše vojašnice in takoj za njo zavijemo desno na makadamsko cesto. Čez nekaj 100 metrov pridemo do lovske koče ob vznožju smučišča. Tu parkiramo. Parkiramo lahko tudi na velikem parkirišču nasproti vojašnice.

Prehojen čas po zahtevni poti.

Časi: Smučišče na Rudnem polju - Viševnik 2 uri, Viševnik - Rudno polje preko Srenjskega prevala in Jezerca 2 uri.

Sezona: Vsi letni časi. Pozimi v snegu se pot priporoča le zelo izkušenim gornikom.

Prehojena razdalja po zahtevni poti.

Vzpon: Vzpenjati se pričnemo ob levem robu smučišča. Kmalu prečkamo makadamsko cesto in nadaljujemo vse do vrha spodnje smuščarske proge. Tu smučišče zavije levo in ponovno nadaljujemo ob levi strani zgornje bolj strme smučarske proge vse do njenega vrha. Za njo nadaljujemo po široki s skalami posuti pešpoti, ki nas vodi po manjši in strmi dolini nad smučiščem. Vzpenjamo se direktno v pobočje in hitro pridobivamo na višini. Nato pridemo na predel nad strmim pobočjem, kjer se teren povsem položi. Hitro ga prečkamo in na njegovem robu pridemo do razpotja, kjer gre desno pot proti Blejski koči na Lipanci. Desno gre pot tudi na Viševnik in Mali Draški vrh preko Kačjega roba in Srenjskega prevala. S hojo nadaljujemo levo proti Viševniku, kot kažejo table. Pot je ponovno precej strma in po dobrih desetih minutah hoje pridemo na travnat preval, kjer pot zavije desno. Nad sabo že vidimo vrh Viševnika. Pot nas sprva vodi zložno skozi ruševje, sčasoma pa postane bolj strma in kmalu nas pripelje nad ruševje. Pred sabo imamo samo še strma travnata pobočja pod vrhom. V okljukih se povzpnemo na greben, kjer pot zavije levo. Po morda 10 minutah grebenske, tik pod vrhom tudi strme hoje pridemo na Viševnik.

Sestop: Na izhodišče se lahko vrnemo po isti poti, vendar se raje odločimo za krožen povratek preko Srenjskega prevala.
Tik pod vrhom Viševnika pot zavije desno, medtem, ko smo med vzponom prišli iz leve. Sprva hodimo po ozkem grebenu, kjer prečimo strma travnata pobočja. Nato se pot obrne proti severu in pričnemo se spuščati proti Srenjskemu prevalu med Malim Draškim vrhom in Viševnikom. Ta predel poti je krušljiv in strm in na posameznih predelih si po potrebi pomagamo z rokami. Tik nad prevalom je kratek in neizpostavljen predel, kjer je potrebno kratko poplezati, kar pa nam ne povzroča težav. Do Srenjskega prevala smo potrebovali slabe pol ure hoje. Tu sedaj zavijemo levo proti dolini Jezerce, ki se nahaja med Viševnikom, Malim in Velikim Draškim vrhom in Ablanco. Neoznačena, vendar dobro nadelana pot nas vodi po dokaj strmem in travnatem pobočju med Malim Draškim vrhom in Viševnikom. Pot je peščena in občasno nevarna za zdrs. Proti dnu doline se položi in končno povsem zravna. Od Srenjskega prevala do Jezerca smo potrebovali približno 20 minut zmerne hoje. V dolini pridemo do razpotja, kjer gre desno pot proti Studorskemu prevalu, Triglavu in Vodnikovemu domu. Mi tu zavijemo levo proti Rudnemu polju. Po morda 10 minutah zložnega spusta skozi dolino pridemo do naslednjega razpotja, kjer gre desno pot proti planini Konjščici in Koči na Uskovnici. Mi gremo levo proti Rudnemu polju do katerega imamo še približno eno uro hoje. Pot se zlagoma spušča. Občasno je utrjena z debli in stopnicami. Na posameznih predelih se povsem položi ali pa se moramo kratko povzpeti. Zadnji del poti nas vodi skozi gost iglav gozd. Ko pridemo do makadamske ceste zavijemo levo in po morda 20 metrih desno nazaj v gozd, skozi katerega hitro pridemo nazaj na makadamsko cesto. Tu zavijemo desno in do izhodišča imamo še morda eno minuto hoje.