Pekel od gostišča Pekel za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
Pekel

Soteska Pekel se nahaja na obrobju Ljubljanskega barja. V odmaknjena in redko naseljena pobočja Menišije jo je urezal deroči potok Otavščica. V dolino se prebija preko številnih brzic in slapov in vseh je nemogoče prešteti. Označenih je le pet večjih in kar štirje od teh so znamenitost, ki je že sama po sebi vredna ogleda. Med vzponom se bomo čudili tudi previsnim stenam, številnim ...

Družinski izlet v sotesko Pekel lahko opravimo do drugega slapa, ali pa se preko Pristave povzpnemo do petega slapu.

Družinski izlet: Družinski izlet po soteski Pekel je za otroke primeren le do drugega slapa. Naprej postane pot zahtevna in občasno nekoliko izpostavljena. Vzpon do petega slap po poti povratka je lahek in ga bodo zmogli otroci, ki so vajeni hoditi in so stari štiri leta ali več. Med strmimi predeli vzpona in prečenjih potoka moramo na otroke ves čas paziti. Na izlet se odpravimo zgolj v suhem. Po gozdni makadamski cesti se lahko z avtomobilom pripeljemo skoraj povsem do petega slapa.

Zahtevnost: Zahtevna označena pot. Skale na poti, strme stopnice in številne brvi so zaradi vlažne soteske večino leta spolzke zato se med potjo varujemo zdrsa.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višinska razlika na zahtevni poti.

Izhodišče: 335 m
Vrh soteske: 650 m
Višinska razlika: 315 m

Izhodišče: Vozimo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Vrhniko in nadaljujemo levo proti centru mesta. Pozorni smo na smerokaz, ki nas na drugem križišču usmeri levo proti proti Borovnici. V Borovnici na križišču, kjer prednostna cesta zavije levo proti Podpeči (8 km), zapeljemo desno v center naselja. Nato ves čas sledimo tablam za Pekel, ki nas pripeljejo do gostišča Pekel, kjer parkiramo.

Prehojen čas po zahtevni poti.

Časi: Izhodišče pri gostišču Pekel - vrh soteske 1 ura 15 minut. Krožen povratek preko Pristave 1 ura 15 minut.

Sezona: Vsi letni časi. V zimskih razmerah je obvezna uporaba derez.

Prehojena razdalja po zahtevni poti.

Vzpon: S hojo pričnemo pri veliki tabli, ki nas pouči o soteski Pekel. Orientacija je lahka, saj pot ves čas sledi potoku Otavščici, ki se nižje preimenuje v Borovniščico. Pripelje nas do prvega slapa za katerim se razcepi. Obe smeri nas pripeljeta do drugega slapa. Za njem se povzpnemo po strmih lesenih stopnicah. Potok tekom poti večkrat prečkamo po brveh, ki so zaradi vlage v soteski spolzke, na posameznih mestih pa v tudi slabem stanju (maj, 2018). Del poti med drugim in tretjim slapom je zavarovan s skobami in klini. Strme stopnice vdelane v tesno špranjo so tudi nad tretjim slapom. Drugi del teh stopnic je manj strm, a je nad njimi kratek in izpostavljen predel prav tako varovan s klini in skobami. Tu se nahaja razpotje, kjer pridemo desno v desetih minutah do Hudičevega zoba, medtem ko nas naša pot vodi naravnost proti četrtemu slapu. Kmalu prečkamo potok in se povzpnemo do širše pešpoti. Tu nadaljujemo desno. Potok ponovno hitro prečkamo, tokrat po kovinski brvi. Tik pred četrtim slapom gremo preko manjše grape zavarovane z jeklenicami. Pešpot, prav tako zavarovana z jeklenicami, nas vodi tik ob slapu in nato v pobočje nad njim. Ta predel je slabše nadelan, pot pa nas vodi proti visoki steni nad slapom. Pri steni z jeklenico zavarovana pot zavije levo. Višje prečkamo potok, ki teče skozi ozko v skalo vrezano strugo, kjer se nahaja tudi nekaj korit. Pot se sprva okljukasto vzpenja v pobočje nad potokom. Ta predel je ponovno slabše nadelan, sledimo pa obledelim markacijam. V nekaj naslednjih minutah pridemo do razpotja, za katerim se hitro spustimo do petega slapa.
Nato se vrnemo do zadnjega razpotja, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokojišča. Hitro vzpenjajoča pot nas pripelje do strmih betonskih stopnic opuščene male hidroelektrarne. Po njih se spustimo tik do zgornjega predela petega slapu. Po stopnicah se povzpnemo nazaj na pešpot, kjer nadaljujemo desno. Hitro pridemo do ostankov male hidroelektrarne in kovinske brvi nad najvišjim delom soteske Pekel.

Sestop: Položna pot sprva sledi strugi potoka, nato pa zavije desno in nas pripelje do razpotja, kjer gremo levo v smeri Gostišča Pekel - lažja pot (1.15 ure). Hodimo po gozdni makadamski cesti. V nekaj minutah pridemo do naslednjega razpotja, kjer zavijemo desno proti gostišču Pekel in Laščam. Po približno petnajstih minutah hoje pridemo do naslednjega razpotja, kjer se ponovno držimo desno smeri za gostišče Pekel (55 minut). Po nekaj nadaljnih minutah hoje pridemo do naslednjega razpotja, kjer nas planinski smerokaz ponovno usmeri desno, levo Pokojišče. Sprva položna pot se prične kmalu hitreje spuščati. Sledimo ji vse do roba travnika, kjer zavijemo levo na kolovoz, ki nas med drevjem vodi preko travnika vse do odmaknjenega zaselka Pristava. Gremo mimo velikega toplarja, za katerim zavijemo levo na asfaltirano cesto. Pot nas vodi med hišami, a že po morda 50 metrih hoje opazimo na koncu zaselka pri starem propadajočem gospodarskem poslopju (maj, 2018) več planinskih smerokazov. Eden od njih nas usmeri desno na ozek in slab kolovoz. Tu imamo do gostišča Pekel le še deset minut hoje. Pot se zmerno spušča, nižje pa smo pozorni na planinski smerokaz, ki nas ponovno usmeri desno na ozko pešpot, po kateri se v nekaj minutah spustimo na izhodišče.