Grad Turjak iz Rašice za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Grad Turjak

Grad Turjak je eden izmed bolj znanih Slovenskih gradov. Enako velja za plemiško rodbino Auerspergov, ki je če upoštevamo tudi prvotni, danes razvaljeni, stari grad skoraj 900 let bivala na Turjaku. Prvotni grad, prvič omenjen leta 1067, je bil v bojih s sosednjimi plemiškimi rodbinami dvakrat uničen in nato v prid današnje lokacije opuščen. Današnji grad se prvič omenja leta ...

Družinski izlet do gradu Turjak je primeren tudi za mlajše otroke.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Na poti ni večjih in bolj strmih vzponov, a izlet vseeno precej razgiban z veliko zložnih vzponov in spustom. Za tako majhne otroke je izlet tudi sorazmerno dolg, zato si na sicer tako naravno kot zgodovinsko-kulturno zelo slikoviti poti privoščimo več krajših počitkov. Izlet je zelo razgiban in poln zgodovinskih spominov. Pri gradu Turjak lahko zlasti fantom razburkamo domišljijo z zgodbami povezanimi z zgodovino ene najstarejših kranjskih plemiških rodbin, katere predniki so v visokem srednjem veku sodelovali tako pri osvajanju Bele krajine ter kasneje pri obrambi Kranjske pred Turki in se kot pravi vitezi tudi sicer izkazali s številnimi junaškimi dejanji.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška obutev.

Višina : 525 m
Izhodišče (Trubarjeva domačija): 483 m
Prehojena višinska razlika: 165 m

Izhodišče: Vozimo se po regionalni cesti Ljubljana - Kočevje. Ko gremo mimo table, ki označuje začetek naselja Rašica smo pozorni na smerokaz za Trubarjevo domačijo, desno 200 metrov. Ko pridemo do križišča zavijemo desno in parkiramo levo na velikem urejenem parkirišču tik pred Trubarjevo domačijo.

Časi: Izhodišče pri Trubarjevi domačiji na Rašici - grad Turjak 1 ura 30 minut.

Vzpon: Sprehodimo se preko dvorišča domačije in gremo naprej ob glavni cesti proti Mišji dolini. Po morda 300 metrih hoje opazimo na desni strani ceste kolovoz s planinskim smerokazom za Turjak, Veliki Osolnik, Kurešček in Krvavo Peč (oktober, 2020). Zavijemo na kolovoz po katerem se zložno vzpnemo do prvih dreves, kjer nas že skoraj propadla oznaka (oktober, 2020) usmeri levo navzdol. Spustimo se čez travnik in nato sledimo neoznačeni stezi, ki nas nad izvirom potočka vodi skozi nekaj metrov širok pas gozda do slabo vidnega kolovoza na travniku. Tu nadaljujemo desno. Stezica nas vodi v breg travnika in kmalu pripelje do bolj vidnega kolovoza, ki mu sledimo višje do gozda. Tu postane kolovoz dobro nadelan in viden. Držimo se kolovoza, ki nas višje vodi ob robu gozda, pot pa nas pripelje do razpotja kolovozov, kjer nadaljujemo desno. V nekaj minutah pridemo do vasi Mali Osolnik in razpotja ob glavni cesti, kjer nas planinski smerokaz usmeri desno proti Turjaku - levo Krvava Peč, Veliki Osolnik, Kurešček. Hodimo po glavni cesti s katere se občasno odpre slikovit razgled na grad Turjak ter Svetega Ahaca nad njim. V nadaljevanju se odpre tudi izvrsten razgled na Želimsko dolino, Ljubljansko barje in v daljavi na Kamniško-Savinjske Alpe. Ko nas cesta pripelje do gozda smo pozorni na smerokaz, ki nas usmeri levo na kolovoz ob robu gozda. Tu bomo opazili tudi markacije Evropske pešpoti, ki sedaj sledimo skozi gozd. Kmalu pridemo do razpotja, kjer zavijemo za markacijami levo. Hitro za tem pešpot zavije ostro levo, sledi pa krajši spust in prečkanje ožjega kolovoza. Še naprej se držimo naše poti, ki nas vodi skozi gosto zaraščen gozd in nas pripelje do NOB obeležja. Tu nadaljujemo levo naprej po ožji makadamski cesti, ki nas v slabih 10 minutah pripelje do regionalne ceste Ljubljana - Kočevje. Od tu gremo levo proti naselju Turjak, ki ga že vidimo pred sabo. Ko pridemo do naselja se držimo oznak za grad Turjak, ki nas usmerijo levo na cesto po kateri se spustimo do gradu, ki je oddaljen slabih 10 minut zmerne hoje.

Povratek: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.