Škocjan od info centra za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Škocjan

Škocjan je majhna vasica na skrajnem jugozahodnem robu naše največje planote Kras. Širše je znana po izjemnem pogledu na njeno cerkev svetega Kancijana in nekaj hiš okoli nje na robu navpičnih prepadnih sten nad Malo dolino Škocjanskih jam. Za cerkvijo se odpre pogled na sotesko Reke, ki sto metrov pod vasico ponike v podzemlje. Če danes Škocjan obiskujejo predvsem ...

Družinski izlet Škocjan sledi izvrstni učni poti, ki nas vodi okoli kraških jam.

Družinski izlet: Izlet do vasice Škocjan je primeren za otroke stare 3 do 4 leta, a če so vajeni hoje bodo pot zmogli tudi otroci stari 2 do 3 leta. Slednjim med izletom po potrebi pomagamo pri hoji. Pot je, tam kjer je potrebno, dobro zavarovana, a na bolj strmih predelih in razglediščih vseeno pazimo, da otroci ne bi plezali na ograjo. Sledimo zanimivi učni poti, kjer lahko otrokom nazorno prikažemo različne kraške pojave, gozdne prebivalce in starodavno zgodovino Škocjana. Ne smemo pozabiti stopiti za cerkev. Tu se nahaja majhen park z nekaj drevesi. Nahaja se za obzidjem, kjer se odpre izvrsten razgled na Brkine ter najvišje notranjske vrhove. Prostor za cerkvijo še ni izgubil pridiha starodavnosti in kultnih skrivnosti, ki so v pradavnini privabljale romarje iz oddaljenih evropskih dežel.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška, lahko tudi lahka, obutev.

Najvišja točka na poti: 447 m
Izhodišče: 413 m
Vzpon na poti: 89 m

Izhodišče: Vozimo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Divačo ter sledimo oznakam za Škocjanske jame. Zapeljemo se do krožnega križišča na robu industrijske cone pri Divači. Tu zavijemo ven na prvem izvozu. Sedaj se držimo ceste vse do prvega križišča, kjer nas smerokaz usmeri levo proti Škocjanskim jamam. Te ceste se držimo vse do vasice Matavun tik pred katero nas smerokaz ponovno usmeri levo proti Škocjanskim jamam. Čez dobrih 100 metrov se pripeljemo pred turistični center Škocjanske jame in veliko urejeno parkirišče, kjer parkiramo.

Časi: Krožna pot nam bo vzela 50 minut zmerne hoje. Vkolikor se bomo na poti posvetili zanimivi učni poti ter na posameznih razglediščih, kar velja tudi za prostor za cerkvijo svetega Kancijana, uživali v lepi pokrajini, pa se lahko izlet raztegne vse do treh urh ali več.

Vzpon: S parkirišča se sprehodimo za turistični center Škocjanskih jam in se spustimo po kratkih stopnicah na dnu katerih opazimo oznako za učno pot Škocjan levo. Stopimo na široko in urejeno pešpot. Sprva se pot zložno vzpenja in nas vodi mimo razgledišča na Veliko in Malo dolino Škocjanskih jam. Tu se odpre tudi znameniti razgled na vasico Škocjan. Za razglediščem se pot položi in ko gremo mimo suhega travnika s čebelnjakom nas smerokaz usmeri desno v gozd. Sprva položna pešpot se obrne desno in se prične spuščati. Ta predel je betoniran in deloma zavarovan z ograjo. Pot se spusti do suhega travnika levo. Tu se nahaja razpotje. Desno gre krajša krožna pot, ki je opisana v izletu Škocjanske jame. Na tem mestu se mi držimo naravnost, pot pa se obrne navzgor. Vrh krajšega klanca se desno nahaja naslednje razgledišče na dolini Škocjanskih jam. Tu pešpot zavije levo in nas pripelje do roba vasi Betanja. Naše poti se držimo vse do križišča vaških cest, kjer se držimo desno zgornje ceste. Ta nas višje nad Betanjo v desnem ovinku pripelje v vas Škocjan. Pridemo do kamnitih stopnic levo po katerih se povzpnemo do cerkve svetega Kancijana. Sprehodimo se do izvrstnega razgledišča za cerkvijo. Od tu gremo preko vasice nazaj na vaško cesto in nadaljujemo levo. Še v vasi bomo levo opazili izvrstno brezno Okroglica nasproti katerega je, na drugi strani ceste, vaški kal. Za njim se desno sprehodimo preko parkirišča in gremo med suhimi zidovi navzdol po vaškem kolovozu proti vasi Matavun. Spustimo se do kala, kjer se držimo desno in takoj za tem pri prvi hiši ponovno desno. Stopimo na urejeno pešpot, ki nas po dobrih 100 metrih hoje pripelje do tlakovane klančine levo ob poti. Po njej in stopnicah nad njo se povzpnemo do turističnega centra Škocjanskih jam in naprej do parkirišča, kjer smo parkirali.

Povratek: Na izhodišče nas pripelje krožna pot.