Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Veli vir iz Sokoličev za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone

Veli vir

Slap Veli vir je kot dragulj skrit med številnimi grapami razgibanega istrskega zaledja, kjer zlasti poleti manjši vodotoki povsem presahnejo. Izhodišče je pri vasici Sokoliči. Skoraj povsem zapuščeno vas oživljajo domačini, ki nekaj njenih hiš bolj kot ne uporabjajo za vikende, čeprav vinograd in oljčnik nižje pod vasico, domače živali in nekaj obdelanih vrtov namigujejo, da ...

Družinski izlet do Strunjanskega križa lahko opravimo z otroki starimi med 2 in 3 leta. V poletnih mesecih lahko potep po slovenski obali nadgradimo s kopanjem v morju.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 2 do 3 leta. Pot do slapa bodo otroci večinoma zmogli prehoditi, saj je pretežno zložen spust le na posameznih mestih nekoliko hitrejši. Med povratkom otrokom po potrebi pomagamo pri hoji, tistim ki so komaj dopolnili 2 leti tudi z nošenjem, saj se na poti na izhodišče sprva nekaj časa zmerno vzpenjamo. Slap Veli vir je pravo doživetje, otroci pa gredo lahko z nami tudi na vrh slapa, pri čemer pazimo, da ne padejo preko roba nekaj metrov globoko v tolmun pod slapom.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna lahka pohodniška obutev.

Višina: 194 m
Izhodišče: 273 m
Višinska razlika: 79 m

Izhodišče: Vozimo se po primorski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Črni Kal, kjer se sprva držimo smeri za Hrastovlje. Nato se zapeljemo preko Kubed in Gračišča. Takoj za slednjim krajem zavijemo desno za Sveti Anton in Brezovico. Cesta nas pripelje do naslednjega križišča, kjer zavijemo levo proti Brezovici in Gradinu. Te ceste se sedaj držimo vse do križišča za Tuljake. Zapeljemo se do vasi Tuljaki, kjer na križišču zavijemo desno proti vasi Sokoliči do katere nas pripelje ozka asfaltirana cesta. Parkiramo tik pred vasjo poleg kala, kamnite mize in informacijske table (maj, 2019). Drugi dostop do vasi Tuljaki je možen preko Sočerge.

Časi: Izhodišče - Veli vir 25 minut. Krožen povratek 25 minut.

Vzpon: Na drugi strani ceste, kjer smo parkirali nas pohodniški smerokaz (maj, 2019) usmeri desno na kolovoz proti slapu Veli vir. Držimo se zložnega kolovoza s katerega se občasno odpre razgled na vas Sokoliči in proti cerkvici svetega Kvirika, kjer se nahaja izhodišče za Veli Badin. Kolovoz nas v nadaljevanju v S ovinku pripelje do razpotja, kjer gre kolovoz naprej, nas pa smerokaz usmeri levo na ožji kolovoz. Ta se zmerno spušča ob nizkem suhem zidu na robu gozdne jase. Nižje, na koncu travnika se obrne desno . Pot se še naprej zmerno spušča skozi borov gozd. Po nekaj ovinkih nas pripelje do razpotja, kjer nas smerokaz ponovno usmeri levo. Po slabi minut hoje se spustimo do slapa.

Povratek: Stopimo do prvotne poti, le da ne zavijemo levo na prvotno pot, temveč desno na stezico, ki nas vodi skozi gosto podrastje (maj, 2019). Ko po dobri minuti ali dveh prečkamo potoček se prične pot zmerno vzpenjati skozi borov gozdiček. Višje gremo mimo oljčnika in vinograda, steza pa se počasi prelevi v kolovoz. Pri prvi hiši pot zavije levo in se priključi vaškemu makadamu, ki se hitro prelevi v asfaltirano cesto. Preko vasice Sokoliči nas pripelje do izhodišča, ki je oddaljeno le še dobre 3 minute hoje.