Planinca in Ledena jama od Podpeškega jezera - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Planinca in Ledena jama

Pot nas vodi od Podpeškega jezera do Planince, zaselka z majhno cerkvico sredi gozdnatih pobočjih Krima. Le-ta je bila verjetno zgrajena že konec 12. stoletja in spada med najstarejše cerkvene objekte na Slovenskem. Omenil jo je tudi znameniti Janez Vajkar Valvasor. Po legendi jo je dal zgraditi ižanski grof, potem ko se je čudežno ubranil napada divjega medveda. Vračamo ...

Na Planinco se lahko povzpnejo tudi otroci stari 3 do 4 leta. Če pa gremo direktno do Ledene jame pa tudi mlajši.

Družinski izlet: Izlet na Planinco in nato med povratkom obisk Ledene jame je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Vzpon na Planinco mimo Ledene jame je sicer malenkost lažji, hoja skozi gozd pa lepša. Ledena jama kot taka je vredna tudi samostojnega obiska. V tem primeru je izlet primeren tudi za otroke stare 2 do 3 leta. Po potrebi jim seveda pomagamo z nošenjem. Izlet je razgiban in poln naravnih znamenitosti, saj se prične in konča pri Podpeškem jezeru, ki je ob lepem vremenu cilj številnih izletnikov in poleti tudi kopalcev.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 572 m
Višina izhodišča: 290 m
Skupna višinska razlika:
282 m

Izhodišče: Vozimo se po južni ljubljanski obvoznici. Zapustimo jo na izvozu Ljubljana - Rudnik, Iška vas in Ig. Z vožnjo nadaljujemo skozi Črno vas proti Podpeči. Tu v krožnem križišču zavijemo proti Jezeru. Zapeljemo se skozi naselje in sledimo oznakam za Podpeško jezero. Parkiramo ob jezeru na urejenem parkirišču za zadnjimi hišami naselja.

Časi: Izhodišče - Planinca 1 ura. Krožen povratek mimo Ledene jame - izhodišče 1 ura.

Vzpon: S hojo pričnemo po makadamski cesti ob kateri smo parkirali. Sprva nas vodi ob travnatem bregu jezera. Že čez nekaj 10 metrov gremo mimo razcepa za sveto Ano. Tu nadaljujemo naravnost po naši makadamski cesti. Držimo se je vse do križišča, kjer nas planinska oznaka usmerja desno proti Planinci. Tu ne zavijemo desno, temveč levo za Krim. Hitro pridemo do zgornjih hiš naselja Jezero. Pri prvi domačiji, hišna številka 69, smo pozorni na smerokaz desno od ceste, ki nas med kozolcem in lesenim nadstreškom usmerja na ozko pešpot. Le-ta nas vodi preko manjšega travnika v gozd. Od tu naprej je orientacija lažja, saj je pot ves čas dobro nadelana in označena tako z markacijami, kot tudi planinskimi tablami za Krim in Planinco. Sprva hodimo po dobro nadelani pešpoti, ki nas pripelje na ožjo gozdno cesto, kjer desno sledimo tablam za Krim in Planinco. Gozdna cesta se hitro zooža v široko pešpot in nas pripelje do naslednje širše gozdne ceste, ki jo prečkamo. Še naprej sledimo markacijam na naši poti. Višje pridemo do razpotja, kjer gre desno smer za Preserje. Tu zavijemo levo. Že po dobri minuti hoje pridemo do domačije v zaselku Planinca. Prečkamo njeno dvorišče. Na razpotju takoj za domačijo nas pohodniške table usmerijo desno proti cerkvici na Planinci, ki je od nas oddaljena le še dobro minuto minuto hoje.

Sestop: Vrnemo se do razpotja pri domačiji pod cerkvico. Tu zavijemo desno. Makadamska cesta nas v nekaj minutah pripelje do križišča, kjer nas pohodniške table usmerijo levo. Po kakšni minuti hoje smo pozorni na pohodniško tablo na desni strani ceste, ki nas usmerja na slab kolovoz, ki vodi v gozd. Kolovoz hitro zavije desno na jaso, mi pa se držimo naravnost za markacijami. V kratkem in zložnem spustu pridemo do naslednjega razpotja ob gozdni cesti, kjer nas tabla usmeri proti Ledeni jami. Njen rob se nahaja morda 20 metrov stran od nas. Po ozki pešpoti varovani z jeklenicami in utrjeni s stopnicami se lahko spustimo povsem do globokega in temačnega vhoda v jamo. Nato se vrnemo do razpotja in zavijemo desno na gozdno cesto. Tudi ta del poti je dobro označen z markacijami. Slabše vzdržavana gozdna cesta se zložno spušča skozi gozd in je za cestna vozila neprevozna. Nižje pridemo do naslednjega razpotja gozdnih cest, kjer nadaljujemo levo. Od tu naprej je gozdna cesta širša, bolje vzdrževana in prevozna tudi za osebna vozila. Nižje, po dobri minuti hoje, na razpotju Planinca-Krim se držimo desno. Hitro pridemo do prvih hiš naselja Jezero. Tu nadaljujemo naravnost po asfaltirani cesti in še naprej sledimo markacijam. Na prvem križišču zavijemo levo in takoj za tem desno. Cesta nas pripelje do križišča z več pohodniškimi tablami, preko katerega smo se pripeljali do Podpeškega jezera. Mimo jezera se sprehodimo do izhodišča.