Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Na Veliki Draški vrh vodi krožna pot preko Studorskega prevala.

Ojstrica s planine Podvežak - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Ojstrica nad Korošico

Ojstrica nad Korošico je zadnji veliki in najvzhodnejši vrh glavne gorske verige Kamniško-Savinjskih Alp. S svojo piramidasto obliko in nekoliko odmaknjeno lego je iz južne smeri nezgrešljiva. Kljub temu, da se gora zdi od daleč precej nepristopna je zlasti vzpon mimo Kocbekovega doma na Korošici sorazmerno nezahteven, kar velja tudi za našo pot mimo Male Ojstrice, ki je le na ...

Zahtevnost: Zahtevna označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema in čelada. Pozimi poleg čelade tudi cepin in dereze.

Višina: 2350 m
Višina izhodišča: 1500 m
Višinska razlika:
850 m

Izhodišče: Vozimo se po cesti Kamnik - Gornji Grad. Nekaj 100 metrov pred prelazom Črnivec zavijemo levo proti Volovjeku. V vasi Podvolovjek smo pozorni na table, ki nas usmerijo levo proti Korošici. Cesta višje postane makadamska. Vozimo se preko treh križišč, kjer nas table vodijo proti Korošici in tudi planini Podvežak. Parkiramo na parkirišču ob dekorativnem kozolčku s številnimi tablami. Za njim je rampa in cesta do planine Podvežak. Vožnja po tej cesti za javni promet ni dovoljena.

Časi: Planina Podvežak - Ojstrica mimo Male Ojstrice 3 ure 30 minut. Krožen povratek mimo Kocbekovega doma na Korošici 2 ure 45 minut.

Sezona: V suhem vsi letni časi. Pozimi se turo priporoča samo zelo izkušenim gornikom.

Vzpon: S hojo pričnemo po gozdni makadamski cesti za rampo. Cesta in tudi gozdna pešpot nas pripeljeta do pastirske koče vrh planine Podvežak. Za kočo sledimo smerokazom za Korošico. Nad kočo se sprva vzpenjamo precej strmo, a strmina hitro popusti. V večinoma zmernem vzponu sledimo razgibanemu terenu, ki se občasno povsem položi in tudi nekoliko spusti. Po približno 30 minutah hoje od planine Podvežak pridemo do razpotja, kjer gre desno pot za Luče, naravnost proti Korošici, levo po ozka neoznačena steza proti Deski. Gremo naravnost preko pašne jase v kotanji. Za njo se dokaj hitro vzpenjamo skozi pas ruševja in pridemo do razpotja, kjer se nam iz desne priključi pot iz planine Vodole. Držimo se levo. Sprva hodimo po ozki grapi, pot pa sledi razgibanemu terenu in se občasno nekoliko povzpne ali spusti. Pridemo do naslednjega razpotja, kjer zavijemo levo proti Korošici - naravnost Molička planina. Lepo nadelana pot se zložno vzpenja po strmih severnovzhodnih pobočjih Tolstega vrha. Višje gremo mimo manjšega naravnega okna nad votlino. Tu je pot nekaj korakov malce izpostavljena, a nam ne dela nikakršnih preglavic. Ko je Tolsti vrh za nami se pot kratko položi, a prične hitro ponovno vzpenjati. Tudi v nadaljevanju večinoma sledi razgibanemu terenu. Pripelje nas do naslednjega razpotja za Robanov kot in Rogovilec. Še naprej se držimo naše poti in smeri za Korošico. V nadaljevanju se pot še naprej zložno in prečno vzpenja preko gruščnatih pobočij Belega vrha. Pripelje nas do naslednjega razpotja že na prevalu Sedelce nad vzhodnim robom Korošice - desno Ojstrica, Mala Ojstrica, naravnost Kocbekov dom na Korošici.
Zavijemo desno in sprva prečkamo travnato ravnico na prevalu, nato pa dobro nadelana pot zavije desno in v zmernem vzponu prečka strma večinoma travnata pobočja pod Malo Ojstrico. Višje pridemo na greben, kjer pot zavije ostro levo - z desne sem nam tu priključi pot z Moličke planine. Vodi nas tik pod vrhom Male Ojstrice in ko je ta za nami se ozek greben dvigne, pot pa v zložnem vzponu preči njegova strma pobočja. Višje se pot obrne desno in po skalnatem terenu nas ponovno pripelje na greben. Tu se obrne levo in nas vodi po strmem skalnatem in gruščnatem terenu. Vzpon je precej hiter. Višje se pot na travnatem pobočju povsem položi in nas po dobri minuti hoje pripelje pod vršno steno Ojstrice. Pot kmalu zavije desno in se prične strmeje vzpenjati proti robu grebena nad nami. Pod robom grebena se pot obrne levo. Pričnemo se vzpenjati po vršnem pobočju Ojstrice. Pot je dobro markirana, nudi dovolj dobrega oprijema, niti ni preveč izpostavljena. Občasno se vzpenja prečno ali precej direktno v pobočje.
Ko višje pridemo tik pod rob grebena, pot zavije levo. Tu se prične krajši, a precej izpostavljen predel, kjer je potrebno dobro paziti na oprijem rok. V nadaljevanju je ta predel varovan z nekaj klini. Za njimi postane pot ponovno manj izpostavljena in zavije desno navzgor v skalnato pobočje. Vzpon je precej direkten in strm, a pot ni več izpostavljena in tudi oprijema imamo dovolj na voljo. Kmalu pridemo na vrh vršnega grebena Ojstrice. Sprva se preko manjše škrbine strmo povzpnemo, a se pot hitro položi in do vrha Ojstrice imamo samo še slabo minuto hoje.

Sestop: Sledimo markacijam in se spuščamo po vršnem strmem pobočju. Ne preveč izpostavljena pot je deloma gruščnata, zato se moramo paziti predvsem zdrsa. Kljub vsemu zlahka napredujemo. Pot je ves čas dobro označena z markacijami in tudi nadelana. Nižje pridemo do manjšega sedla, kjer strmina nekoliko popusti, pot pa nas pripelje k desnemu robu široke grape po kateri se spuščamo. Tu grapo zapustimo, strmina pa še nekoliko popusti, tako da postane hoja bolj udobna. Nižje prečkamo hudourniško strugo, kjer se ponovno kratko nekoliko bolj strmo spuščamo in si po potrebi pomagamo z rokami. Za strugo se pot ponovno položi, pripelje pa nas do ruševja. Tu se vse do Kocbekovega doma na Korošici ponovno spuščamo hitreje. Pri domu zavijemo levo in proti vzhodu prečkamo ravnino Korošice. Povzpnemo se na preval Sedelce in se od tu vrnemo na izhodišče po isti poti.