Na obisk v slovensko zamejstvo - Izliv Soče v Jadransko morje za gps sled ali foto galerijo pritisni na zgornje ikone
  Golič

Izliv Soče v Jadransko morje se nahaja v naravnem rezervatu Isola della Cona blizu Tržiča, oziroma kot mu pravijo Italijani Monfalconeja. Številni dvojezični napisi nas opominjajo, da tu še vedno živijo slovenski zamejci. V osrednjem delu naravnega parka, dober kilometer stran od ustja reke Soče, je urejena izvrstna krožna učna pot, kjer bomo lahko spoznali in opazovali številne ...

Učna pot po naravnem rezervatu Isola della Cona, kjer se nahaja izliv Soče v Jadransko morje je odlična ideja za družinski izlet za otroke.

Družinski izlet: Ožji del poti po naravnem parku Isola della Cona je primeren tudi za najmlajše otroke, ki so komaj dobro shodili, saj je pot lepo vzdrževana in povsem položna. Zaradi dolžine poti jim po potrebi pomagamo z nošenjem. Pot lahko opravimo tudi z vozičkom za otroke, če smo ga pripravljeni nositi preko krajših stopnic preko katerih prečimo ožje zamočvirjene kanale. Pot z vozičkom je mogoča le v suhem.

Zahtevnost: Lahka delno označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višinska razlika na sprehodu.

Izhodišče: 4 m
Višina: 8 m
Višinska razlika: 4 m

Izhodišče: Peljemo se preko mejnega prehoda Fernetiči proti Monfalconeju, kjer zapustimo avtocesto na izvozu Monfalcone Ovest (Zahod), Redipuglia. Na prvih štirih krožnih križiščih sledimo izvozom za Grado (Gradež), Monfalcone. Na petem krožnem križišču izberemo izvor Grado, Isoladella Cona. Na šestem krožnem križišču izberemo izvoz Isola della Cona, sledimo rečnemu kanalu cca 1 km do prvega križišča, kjer zavijemo desno v smeri table Isola della Cona. Peljemo se po makadamski cesti in pri nasipu zavijemo desno ter se peljemo mimo parkirišča. Prečkamo nasip in zavijemo takoj desno. Nadaljujemo naravnost po makadamski cesti in sledimo reki Soči vse do parkirišča, kjer se cesta konča. Parkiramo ali prečkamo nasip in parkiramo na drugi strani pri stavbi kjer je vhod v park.

Prehojen čas na sprehodu.

Časi: Sprehod po naravnem parku Isola della Cona na izlivu reke Soče v morje nam bo vzel 2 do 4 ure hoje, odvisno od tega koliko se bomo posvetili številnih učnim tablam ter opazovanju ptic in ostalih živali, ki jih bomo srečali na poti. Pot ki jo označuje gps sled si lahko še dodatno podaljšamo s sprehodom izven ožjega dela naravnega parka naprej po sipinah proti morju. Začetek poti se nahaja v parku in je označen.

Prehojena razdalja na sprehodu.

Vzpon: S hojo pričnemo na vstopu v park, kjer plačamo vstopnino. Držimo se označene poti, ki nas vodi mimo centra za obiskovalce, račjega muzeja, velike ptičje opazovalnice v treh etažah in naprej mimo številnih opazovalnic ptic. Pot je ves čas povsem položna ter občasno, ko prečkamo ožje kanale, opremljena s kratkimi lesenimi stopnicami, ki so edini vzpon, ki ga bomo deležni na poti. Označena je tudi pot, ki nas pripelje povsem do izliva reke Soče v morje. Ta del poti nam bo vzel približno eno uro in pol hoje.

Sestop: Na izhodišče nas pripelje krožna pot.