Ortneški Stari grad iz Ortneka za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Ortneški Stari grad

Ortneški Stari grad, oziroma tudi grad Ortnek na hribu Veliki Žrnovec je bil kot majhen gradič sezidan že daljnega leta 1161. Stavba, ki je tekom stoletij zrastla v mogočno bivalno utrdbo, je bila dokončno opuščena leta 1884, ko se je rodbina Kosler preselila v nižje ležečo "graščino v Peklu". Ortneški Stari grad je bil tako naseljen več kot 720 let. Kljuboval je tako kmečkim puntom, turškim vpadom, udarcu strele, srednjeveškim medplemiškim bojem, a času žal ni mogel ubežati. ...

Na Ortneškem Starem gradu bodo otroci našli obilo prostora za varno igro.

Družinski izlet: Izlet na Ortneški Stari grad je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Ker ves čas hodimo po gozdni makadamski cesti bodo velik del poti prehodili tudi otroci stari 2 do 3 leta, izlet pa je zato prehoden tudi s športnim vozičkom za otroke. Če smo ga pripravljeni porivati tako daleč. V nasprotnem primeru se lahko zapeljemo do roba travnika, kjer gre cesta naprej proti vasi Hudi konec mi pa tu zavijemo levo na cesto, ki nas po vršnih pobočjih grajske vzpetine pripelje do razvalin Ortneškega Starega gradu. Na ta način si pot skrajšamo za vsaj pol ure.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška, lahko tudi lažja športna, obutev.

Višinska razlika na lahki družinski poti.

Ortneški Stari grad: 760 m
Izhodišče: 540 m
Višinska razlika: 220 m
Višinska razlika na poti: 220 m

Izhodišče: Iz Ljubljane se peljemo proti Kočevju. Na koncu naselja Ortnek zavijemo desno, prečkamo železniško progo in parkiramo ob stari bencinski črpalki.

Časi: Izhodišče - Ortneški Stari grad: 40 minut

Vzpon: Od stare bencinske črpalke (junij, 2022) gremo naprej po cesti. Že po 20 metrih prečkamo industrijski železniški tir za katerim takoj zavije desno navzgor makadamska cesta. Nanjo nas usmeri planinska markacija. Vzpenjajoče ceste se držimo slabih 10 minut, ko pridemo do križišča, kjer zavijemo desno na vzpenjajočo makadamsko cesto. Te ceste se držimo kar nekaj časa. Ko se višje položi pridemo do roba gozda - pred nami so košni travniki in vasica Hudi Konec. Tu zavijemo levo nazaj na vzpenjajočo makadamsko cesto. Držimo se je vse do razvalin Ortneškega Starega gradu in grajske cerkvice svetega Jurija tik pod hribom Veliki Žrnovec.

Povratek: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.