Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Blegoš s Črnega Kala za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone
  Blegoš

Blegoš, Porezen in Ratitovec so trije najvišji predalpski vrhovi. So kot bratje, ki s svojimi zelenimi golimi glavami obljubljajo široke razglede in dobro pašo. Za Poreznom se sramežljivo skriva Kojca, ki je iz Šebrelj videti tako mogočna. Blegoš se dviga visoko nad sosednjimi vrhovi, a se ne more počutiti osamljenega, saj je ravno zaradi tega izredno priljubljen pri planincih. Razgledi se ...

Blegoš ni previsok za družinski izlet za otroke, saj si pot skrajšamo z vožnjo po makadamski cesti preko Črnega Kala.

Družinski izlet: Izlet je primeren za otroke stare 5 let ali več, saj je direktna pot ves čas dokaj strma. Vkolikor želimo na Blegoš z mlajšimi otroki se po makadamski cesti, po kateri se sicer vračamo, zapeljemo do njenega razpotja s pešpotjo, ki vodi do Koče na Blegošu. S tem si prihranimo veliko višinske razlike in strmine.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema. Pozimi dereze.

Izhodišče: 1103 m
Višina: 1562 m
Višinska razlika: 459 m

Izhodišče: Zapeljemo se do Škofje Loke, kjer z vožnjo po obvoznici nadaljujemo proti Poljanski dolini. Vozimo se proti Gorenji vasi, vendar že v naselju Poljane nad Škofjo Loko zavijemo desno proti Javorju. V vasi Javorje sledimo levo oznaki za Stari vrh in Blegoš. Hitro za tem nas tabla ponovno usmeri levo proti Staremu vrhu in Blegošu. Po nekaj 100 metrih vožnje naša cesta zavije desno proti Četeni ravni in Staremu vrhu, nas pa smerokaz usmeri proti Žetini in Blegošu. V vasi Murave se držimo naravnost. Na naslednjem križišču se držimo desne smeri za Blegoš in Žetino. Nato se držimo smeri za Gorenjo Žetino, kjer zavijemo levo. Cesta se kmalu prelevi v makadam in po približno 200 metrih vožnje pridemo do velikega križišča makadamskih cest na Črnem Kalu, kjer parkiramo na ustreznem mestu.

Časi: Izhodišče - Blegoš direktna pot 1 ura 10 minut. Krožen povratek mimo Koče na Blegošu 1 ura 10 minut.

Vzpon: S hojo pričnemo po pešpoti, ki vodi v gozd mimo table s panoramskim posnetkom in zemeljevidom poti na Blegoš in okoliške vrhove (julij, 2018). Že po nekaj korakih prečkamo makadamsko cesto in stopimo na pot, ki vodi na Blegoš po grebenu. Pot, ki se večinoma vzpenja dokaj strmo je dobro nadelana, markirana in ji sledimo vse do vrha gore. Občasno se nekoliko položi ali postane še za odtenek bolj strma. Deloma nas vodi vrh vzhodnega grebena gore, ves čas pa skozi tudi poleti hladen bukov gozd. Tik pod gozdno mejo, ko imamo do vrha le še dobrih 5 minut hoje, se pešpot položi in nas pripelje do roba širokih, razglednih pašnikov vrh Blegoša. Zložno se vzpenjamo mimo enega od bunkerjev Rupnikove linije in že smo na vrhu, kjer nas poleg izvrstnih razgledov pričaka tudi vpisna skrinjica in panoramska plošča.

Sestop: Gremo preko vrha in naprej po pobočju navzdol proti Koči na Blegošu, ki jo vidimo pod sabo. Sprva se spuščamo po travnati planjavi, nato pa postane pot gruščnata. Skozi zaplato gozda nas pripelje do pašnika pred kočo, do katere imamo tu še dobri dve minuti hoje. Pri koči zavijemo desno in sledimo planinskemu smerokazu za Kal, 1 ura. Markacije nas sprva vodijo preko pašnika in hitro za tem levo navzdol v gozd. Tu postane pešpot precej široka in nas vodi mimo razpotja za Potok, levo. Še naprej se držimo naše poti, ki nas pripelje do makadamske ceste. Tu nas smerokaz usmeri desno navzdol in v dobri minuti ponovno pridemo do makadamske ceste. Gremo naprej po njej in se je držimo vse do izhodišča. Zaradi sečnje je občasno precej razgledna zlasti proti Ratitovcu (julij, 2018).