Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Cjanovca od jezera Črnava v Preddvoru - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Cjanovca

Cjanovca je vrh na robu gorskega grebena nad Preddvorom. Direktno pod njo je Hudičev boršt. Na vrhu je klopca. Iz gore se nam odprejo zelo lepi razgledi na Savsko ravan, Kamniško-Savinjske Alpe. Še posebej na gori Kočna in Kalški greben. Vidi se proti Julijskim Alpam Škofjeloškemu hribovju in Polhograjskemu hribovju. Srednji vrh je sosed Cjanovce in nanj in Strožič je prav tako lep razgled. Nahaja se v regiji Gorenjska, Bovška in Koroška in podregiji Kamniško-Savinjske Alpe.

Zahtevnost: Lahka označena pot. Proti vrhu Cjanovce je pot, še posebej ob spustu, občasno delno zahtevna.

Oprema: Običajna pohodniška oprema. Pozimi priporočamo uporabo derez in cepina.

Višina: 1820 metrov
Višina izhodišča: 480 m
Višinska razlika:
1340 m

Izhodišče: Iz gorenjske avtoceste zapeljemo ven na izvozu Kranj - vzhod. Nato zavijemo proti Kranju in na krožnem križišču ob Mercator centru zapeljemo desno proti Jezerskemu in Predvoru. Ko pridemo do vasi Tupališče nadaljujemo, vendar smo pozorni na smerokaze, ki nas usmerijo levo v Predvor po mostu čez Kokro. Do tu smo iz avtoceste potrebovali približno 11 kilometrov. Skozi Predvor nadaljujemo a le do oznake, ki nas desno usmerja proti piceriji Urša. Tu zavijemo desno. Po morda 100 metrih vožnje pridemo do omenjene picerije, kjer ponovno zavijemo desno in parkiramo.

Časi: Izhodišče - Cjanovca 4 ure 40 minut.

Sezona: Vsi letni časi. Pozimi priporočamo uporabo derez in cepina.

Vzpon: Iz parkirišča gremo po makadamski cesti desno proti umetnemu jezeru Črnava. Ob jezeru zavijemo levo in nadaljujemo nekaj 100 metrov do lesenega mostu čez potok, ki se izliva v jezero. Takoj za mostom zavijemo levo in med drevjem nadaljujemo po travnati pešpoti. Sledimo oznakam, ki nas vzpenjajoče vodijo v gozd. Pridemo do makadamske ceste. Tu nas pohodna tabla usmerja desno po makadamski cesti proti Senčnici Josipine Turnograjske. Zavijemo desno in nadaljujemo po makadamski cesti. Po nekaj 100 metrih hoje pridemo na asfaltno cesto, ki nas naravnost po nekaj 100 metrih hoje pripelje do vhoda na dvorišče gradu Turn. Levo na zidu grajskega dvorišča opazimo oznake, ki nas usmerjajo levo ob zidu navzgor. Hodimo po dobro shojeni gozdni poti. Pot po nekaj minutah hoje zavija levo. Pridemo do razcepa. Levo je Senčnica. Mi zavijemo desno proti makadamski cesti nekaj metrov stran, jo prečkamo in s hojo nadaljujemo po gozdni pešpoti na drugi strani ceste. Pot ni markirana, a je dobro shojena in ji sledimo brez težav. Po približno 5 minutah pridemo do makadamske ceste in nadaljujemo desno po njej. Cesta takoj zavija levo ostro nazaj. Po dobrih 5 minutah smo pozorni na markacije na levi strani. Orientacijska točka nam je lahko tudi zelena rampa čez gozdno cesto. Gremo proti markacijam in jim sledimo po gozdni poti, ki je občasno stopničasto utrjena z debli. Po dobrih 10 minutah hoje pridemo do makadamske ceste. Prečakamo jo in še naprej sledimo markacijam. Makadamsko cesto prečkamo še petkrat. Ko pridemo nanjo zadnjič je pred nami prostor, ki spominja na gramoziramo parkirišče. Ponovno sledimo markacijam na levi strani. Gremo mimo rdečega znamenja in kmalu pridemo do razpotja. Tu zavijemo desno proti cerkve Sveti Jakob, ki jo dosežemo po približno 10 minutah hoje.
Nadaljujemo mimo cerkve za markacijami. Po kratki grebenski hoji nadaljujemo mimo makadamske ceste v gozd za markacijami. Po približno 20 minutah hoje po gozdni markirani poti pridemo do križišča več peš poti. Nadaljujemo v smeri Hudičevega boršta in Kališča. Pot sprva preči pobočje, nato pa gre dokaj strmo vanj. Po približno 20 minutah hoje pridemo do naslednjega križišča. Desno je smer za Potoško goro, mi nadaljujemo levo proti Hudičevemu borštu. Čez približno 20 minut pridemo do ponovnega razcepa poti. Desno je Javorjevev vrh. Nadaljujemo levo proti Srednjemu vrh. Do njega sta markirani 2 uri in 15 minut. Čez približno 5 minut prične pot zavijati levo. Gremo mimo s cevjo zajetega izvira vode in klopce. Pot še vedno večinoma preči pobočja. Čez dobrih 5 minut pridemo na greben. Pot se tu občasno spušča. Čez nekaj minut, medtem ko prečimo strma pobočja grebena, postane zelo ozka. Po približno 20 minutah hoje pridemo do naslednjega razpotja. Naravnost levo je Hudičev boršt, nazaj desno je smer za Javorjev vrh. Mi s hojo nadaljujemo naravnost desno proti Cjanovci.
Sedaj hodimo večinoma po grebenski poti, ki se prične vzpenjati precej strmo. Čez približno 30 minut pridemo do prvega ruševja in travnatih pobočij, kjer se nam odpre razgled na Savsko ravan. Do sedaj smo hodili zgolj po gozdu. Kmalu se začne pot med ruševjem vzpenjati strmo navzgor. Po nadaljnih dobrih 20 minutah hoje se sedaj vzpenjamo po grebenu še vedno med ruševjem. Pot je občasno krušljiva, zelo strma in na nekaj mestih si pomagamo z rokami, da lažje prehodimo bolj strme skalnate odseke poti. Po približno 10 minutah pridemo do travnatih pobočij. Pot se položi. Do vrha Cjanovce potrebujemo še približno 15 minut hoje po markirani poti med ruševjem.

Sestop: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.