Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Tabor nad Erzeljem iz Goč za gps sled ali galerijo pritisni na zgornje ikone
Tabor nad Erzeljem

Erzelj je manjša kraška vasica v Vipavskih brdih. Danes so najstarejše zgradbe v vasi iz 18. in 19. stoletja, medtem ko so zametki vasi precej starejši in segajo v daljno 12. stoletje, ko je bil prvič omenjen zaselek Tabor nad Erzeljem. Prvotno je na njem stal grad San Michele v lasti oglejskega patriarha. Na mestu nekdanjega gradu so že sredi 15. stoletja sezidali cerkev prav tako ...

Družinski izlet na Tabor nad Erzeljem lahko opravimo tudi z vozičkom za otroke, saj ves čas hodimo po makadamski ali asfaltirani poti.

Družinski izlet: Izlet je zaradi dolžine primeren za otroke stare 3 do 4 leta, a bodo velik del poti prehodili tudi mlajši otroci. Slednjim po potrebi pomagamo pri hoji. Med povratkom se lahko sprehodimo tudi na bližnji Obelunec, kjer se odpre izvrsten razgled na Goče in pobočja Nanoške planote. Ves čas hodimo po makadamski ali asfaltirani cesti, zato lahko izlet opravimo tudi z vozičkom za otroke. Pri tem je potrebno povedati, da je vršna cesta na Tabor nad Erzeljem precej strma.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška, lahko tudi lahka, obutev.

Višina vrha: 423 m
Izhodišče: 286 m
Vzpon na poti: 206 m

Izhodišče: Peljemo se po avtocesti Ljubljana-Koper. Zapustimo jo na Razdrtem, kjer zavijemo na avtocesto proti Novi Gorici. Avtocesto zapustimo na prvem izvozu za Vipavo, Štanjel, Manče ter takoj zavijemo desno v smeri Podnanos, Manče. Na krožnem križišču gremo proti Mančam in Štanjelu. Na prvem križišču zavijemo desno z glavne ceste proti Štanjelu in Mančam. Peljemo se preko Manč in se po serpentinah vzpnemo na manjši prelaz, kjer zavijemo desno proti Gočam. Peljemo se do Goč, kjer še pred središčem vasi zavijemo ostro desno proti označenemu parkirišču pri pokopališču, kjer parkiramo (januar, 2022).

Časi: Izhodišče - Erzelj 45 minut.

Vzpon: S parkirišča pri vaškem pokopališču se spustimo po isti cesti do glavne ceste po kateri smo se pripeljeli do Goč. Tu nadaljujemo desno proti središču vasi, kjer sledimo naši cesti levo skozi vas. Ozke ceste, na posameznih mestih komaj dovolj široke za en večji avtomobil, se držimo vse do konca vasi. Tu se asfaltirana cesta prelevi v makadamsko cesto in se priče zložno vzpenjati. Cesta postaja vedno bolj razgledna in nas vodi mimo razpotja za grad Hoče desno navzdol, kjer se držimo naravnost. Višje pridemo do kapelice svete Marije, kjer gre levo pot za Marijo Snežno na Obeluncu. Tudi na tem razpotju se držimo naravnost. Zložno vzpenjajoč makadam nas kmalu pripelje na zahodno stran pobočij Obelunca. Tu se prevali navzdol in v širokem desnem zavoju nas pripelje na vzhodni rob vasi Erzelj. Za prvo hiše se nahaja razpotje, kjer gre desno nazaj smer za Slap, medtem ko se tu držimo makadamske ceste desno naravnost. Na tem razpotju se nahaja tudi zvir v Vovkih. Zložno vzpenjajoča makadamska cesta nas pripelje v središče vasi Erzelj, manjšega družabnega prostora z NOB spomenikom. Tu sledimo smerokazom za Tabor (januar 2022) in stopimo na ožjo asfaltirano cesto, ki ob spodnji širši cesti zavije desno navzgor. Ozka cesta se sorazmerno strmo vzpenja nad vasico Erzelj. Višje, že precej pod vrhom, zavije ostro desno in nas v nekaj minutah, mimo nekaj hiš in cerkvice svetega Lovrenca, pripelje do taborske cerkve nadangela Mihaela vrh strmega, razglednega griča, ki je naš cilj.

Povratek: Na izhodišče se vrnemo po isti poti.