Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Špilnik iz razpotja pri Planinski gori - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Špilnik

Špilnik je manj znan vrh, ki ga le redkokdo izbere za samostojen cilj. Pohodniki ga pogosteje obiščemo na poti iz Planinske gore proti cerkvici svetega Lovrenca nad Studenim tik pod vrhom Gora. Pot do Špilnika nas vodi preko razglednega Lipovca in preko širokih in prav tako razglednih pašnih travnikov na južnih pobočjih Hrušice visoko nad Postonjsko kotlino. Sam vrh je razgleden ...

Povratek iz Špilnika je krožen in precej bolj udoben kot vzpon na njega, zato je primeren tudi za otroke.

Družinski izlet: Izlet na Špilnik je primeren za otroke stare 3 do 4 leta. Vzpon na Lipovec je strm a zelo kratek. Na temu delu poti otrokom po potrebi pomagamo z nošenjem. Enako velja za spust iz Lipovca in vršni del Špilnika. Velik del poti hodimo preko mehkih in razglednih travnikov južnih pobočjih Hrušice. Povratek je položen in hoja zelo udobna.

Zahtevnost: Lahka označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višina: 1018 m
Višina izhodišča: 833 m
Skupna višinska razlika:
185 m

Izhodišče: Vozimo se po avtocesti Ljubljana - Koper. Zapustimo jo na izvozu za Unec, Cerknico, Rakek, Rakov Škocjan in Planino. Zavijemo proti Postojni in Planini. Po približno 4 kilometrih vožnje pridemo pred naselje Planina. Zavijemo levo in se zapeljemo skozi naselje. Pozorni smo na križišče s tablo za Strmco in Predjamski grad. Tu zavijemo desno. Te ceste se držimo vse do vasice Lohača, kjer zavijemo desno proti Planinski gori. Makadamska cesta nas pripelje do razglednega prevala, kjer se nahaja večje križišče s planinskimi smerokazi. Tu parkiramo.

Časi: Izhodišče - Špilnik 45 minut. Krožen povratek Špilnik - izhodišče 40 minut.

Vzpon: Iz mesta, kjer smo parkirali gremo po kolovozu levo mimo kovinskega križa. Že po kakšni minuti hoje zavijemo, pri skali s tablo graditeljev kolovoza, desno. Po slabo vidnem kolovozu se vzpenjamo po travnatem pobočju Lipovca. Vzpon je strm, a zelo kratek. Na vrhu se nahaja vpisna skrinjica. Nato gremo naprej v smeri table za svetega Lovrenca. Po slemenu Lipovca se dokaj strmo spustimo na rob sedla in nadaljujemo desno preko sedla. Kmalu prečkamo kolovoz in se pričnemo vzpenjati po strmem travnatem pobočju. Sledimo slabo vidnemu kolovozu, ki se kmalu obrne levo in postane dobro viden. Vodi nas mimo samotnega grmovja na naši levi strani. Tu smo zelo pozorni na markacijo na skali desno nad nami. Nahaja se tik pod robom gozda in jo zlahka spregledamo. Sledimo markaciji, ki nas vodi skozi bukov gozd, precej opustošen od žledoloma iz leta 2014 (november, 2015). Pot je precej slabo nadelana, a označena s številnimi markacijami, ki nam izredno olajšajo orientacijo. Sprva nas pešpot vodi nekoliko desno, nato pa kmalu zavije levo in nas pripelje na greben predvrha Špilnika. Po grebenu sledimo markacijam, ki nas pripeljejo na Špilnik.

Sestop: Po isti poti se vrnemo na kolovoz, kjer smo zavili desno v gozd proti predvrhu Špilnika. Na kolovozu zavijemo desno. Kmalu se pričnemo spuščati, nato pa se kolovoz v širokem levem ovinku obrne nazaj. Položen in občasno zelo razgleden kolovoz nas vodi vzporedno pod potjo, kjer smo šli proti Špilniku. Držimo se ga vse do izhodišča.