Donačka gora iz zaselka nad Svetim Jurijem - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Donačka gora

Donačka gora je eden zadnjih vrhov Karavank. Njena strma in klinasta podoba je iz vzhodnih Posavskih hribov ali iz katerega izmed Sotelskih gričev nezgrešljiva. Nehote nas spominja na fantastično pokrajino holivudskih filmov katerih dogajanje je postavljeno v svet dinozavrov, King Konga in ostalih orjakov. Donačka gora je del Karavank, po razvrstitvi, ki ji sledimo na tej spletni strani pa je del regije Štajerska in Prekmurje in podregije Podravska. Še ožje jo uvrščamo v podregijo Boč in Macelj.

Donačka gora je primerna za družinski izlet, a ne po zahtevnem delu.

Družinski izlet: Donačka gora je primerna za družinski izlet po smeri, ki je opisana med spustom. Ta del poti je primeren za otroke, ki so vajeni hoditi in so stari 3 do 4 leta ali za starejše. V temu primeru se z avtom zapeljemo do Rudijevega doma in od tu nadaljujemo peš. Smer, ki je spodaj opisana kot vzpon ni primerna za družinski izlet zaradi kratkega vendar zahtevnega dela poti.

Zahtevnost: Zahtevna označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema.

Višinska razlika na zahtevni poti.

Višina: 884 m
Višina izhodišča: 476 m
Višinska razlika:
408 m

Izhodišče: Vozimo se po štajerski avtocesti. Zapustimo jo na izvozu za Dramlje in preko Šentjura pri Celju in Šmarja pri Jelšah nadaljujemo proti Rogatcu. V Rogatcu se zapeljemo skozi staro mestno jedro in sledimo oznakam za Donačko goro in Rudijev dom. Ko se po ozki asfaltirani cesti vzpnemo nad domačije Gornje vasi smo pozorni na levi serpetinasti ovinek na križišču s pohodnimi tablami. Levo kažejo proti Rudijevemu domu, desno pa proti cerkvi svetega Donata. Na temu križišču je na desni strani ceste majhno parkirišče, kjer parkiramo.

Prehojen čas na zahtevni poti.

Časi: Izhodišče - Donačka gora 1 ura 45 minut. Krožen povratek na izhodišle mimo Rudijevega doma 45 minut.

Sezona: Vsi letni časi. Opisan vzpon zaradi kratkega zahtevnega dela priporočamo zgolj v suhem.

Prehojena razdalja na zahtevni poti.

Vzpon: Peš nadaljujemo po desni asfaltirani cesti proti cerkvi svetega Donata. Sledimo cesti in se držimo levo. Cerkev dosežemo po približno 10 minutah hoje. Pri cerkvi nadaljujemo naravnost po kolovozni poti proti Donački gori čez Krče, kot piše na smerokazih. Kolovoza se držimo približno 20 minut. Vmes se tudi nekoliko spustimo in nato zložno povzpnemo do širokega travnika. Pri travniku nadaljujemo levo ob robu gozda še vedno po našem kolovozu, ki je tu v precej slabem stanju in zaraščen (maj, 2015). Pot hitro zavije desno in nas vodi ob robu travnika. Za travnikom postane kolovoz dobro nadelan in širok. Vzpon postane bolj strm, vendar se kmalu položi. Od tu naprej so do sedaj precej obledele in redke markacije večje in lepo vidne. Kolovoz počasi preide v široko in dobro nadelano pešpot, ki nas v dobrih 10 minutah pripelje na razpotje s smerokazi. Naravnost je smer za Rudijev dom, medtem ko mi nadaljujemo levo navzgor proti vrhu Donačke gore. Po slabih 10 minutah precej strmega vzpona po dobro nadelani in s hlodi utrjeni poti pridemo do naslednjega razpotja, kjer ponovno nadaljujemo levo navzgor. Po strmem začetku se s hlodi in stopnicami utrjena pot položi. Po približno 30 minutah hoje pridemo do zahtevnega vendar kratkega predela varovanega z jeklenicami tik pod robom grebena. Nad njim gremo preko roba grebena, se nekaj metrov spustimo do pešpoti s smerokazi in nadaljujemo levo proti vzhodnemu vrhu Donačke gore. Dosežemo ga v nekaj minutah. Vrh je ozek, razgleden in tesen.
Nato se vrnemo po isti poti nazaj in nadaljujemo mimo smerokazov naprej proti zahodnemu vrhu Donačke gore, ki je oddaljen približno 15 minut hoje. Dobro nadelana in označena pot nas vodi tik pod robom grebena gore. Sprva se nekaj časa spuščamo, nato pa vzpnemo na greben. Od tu dosežemo razgleden zahodni vrh s slovensko zastavo in križem v dobrih dveh minutah.

Sestop: Vračamo se proti Rudijevem domu. Pri drogu s slovensko zastavo zavijemo levo navzdol. Hodimo po široki dobro nadelani pešpoti, ki se zložno spušča skozi bukov pragozd. Poti sledimo vse do Rudijevega doma, ki ga dosežemo v približno 30 minutah. Nato nadaljujemo naprej mimo doma po asfaltirani cesti. Držimo se je vse do izhodišča, ki ga dosežemo v približno 15 minuth. Za prvo domačijo gremo mimo razgledišča z nekaj klopcami.