Dragi uporabniki, gps sledi trenutno ne delajo. Hitimo z razvojem nove rešitve, saj je staro povozil čas. Hvala za razumevanje.

Peca oziroma Kordeževa glava iz parkirišča na Jakobah - za gps sled, galerijo pritisni na zgornje ikone

Peca

Kordeževa glava oziroma tudi Peca je najvišji vrh mogočnega pogorja Peca. Najbolj je znana po bajeslovnem Kralju Matjažu, ki biva v njenih globinah. Kot se spodobi je taka gora prepredena s planinskimi potmi. Tako nanjo vodi tudi krožna pot v naravi po zelo zahtevni smeri gor in lahki smeri iz vrha dol. Vrh gore je širok, zaobljen in razgleden. Lepo se vidi Uršlja gora in hribi med njo ...

Zahtevnost: Zelo zahtevana označena pot.

Oprema: Običajna pohodniška oprema, čelada, komplet za samovarovanje. Pozimi priporočamo tudi dereze in cepin.

Višinska razlika na zelo zahtevni poti.

Višina: 2125 m
Višina izhodišča: 1373 m
Višinska razlika:
752 m

Izhodišče: Avtocesto Ljubljana - Maribor zapustimo na izvozu Šentrupert, Mozirje in zavijemo proti Mozirju. V Letušu zavijemo desno za Velenje in Šoštanj. Peljemo se preko Šmartna ob Paki, Paške vasi in v Gorenju zavijemo desno proti Velenju. Nadaljujemo preko Lokavice in v krožnem križišču zavijemo proti Šoštanju. V naslednjem krožnem križišču zavijemo proti Črni na Koroškem (prvi izvoz desno). Za tablo, ki označuje konec Šoštanja zavijemo levo za Črno in na naslednjem križišču levo proti Črni. Preko Zavodenj se povzpnemo na prelaz Sleme, kjer zavijemo levo proti Črni. V Črni v krožnem križišču zavijemo v drugi izvoz za Koprinc. Čez približno 20 metrov zavijemo desno preko mosta proti Topli in Koprincu. Za Pristavo zavijemo desno proti Podpeci. Pri okrepčevalnici Pri Matjažu v Mitniku zavijemo levo na makadam. Čez približno 2oo metrov zavijemo levo proti Domu na Peci. V zaselku Najbrž zavijemo desno za Jakobe kamor nas usmerja tabla z napisom Avtocesta, Jakobe. Pri tabli Dom na Peci, Jakobe, zavijemo levo v breg in potem desno proti Domu na Peci. V zadnjem križišču zavijemo levo in se vozimo da konca makadamske ceste, približno 2 kilometra, do parkirišča, kjer se prične opisani izlet.

Prehojen čas na zelo zahtevni poti.

Časi: Jakobe - Peca po plezalni poti 2 ure 15 minut. Peca - Jakobe po lahki poti 1 ura 30 minut.

Sezona: Vsi letni časi. V snežnih razmerah se vzpon na goro priporoča samo zelo izkušenim gornikom.

Prehojena razdalja na zelo zahtevni poti.

Vzpon: Za parkiriščem nadaljujemo proti Domu na Peci po široki gozdni cesti, ki se vzpenja nekoliko desno navzgor. Nanjo nas opozarja tudi planinska tabla. Že po nekaj minutah hoje gozdna cesta zavije desno. Hodimo približno 15 minut, ko pridemo do križišča. Cesta, po kateri smo prišli do sem, zavije levo, mi pa nadaljujemo naravnost po nekoliko ožji gozdni cesti. Iz nje lepo vidijo Uršlja gora, dolina Javorje in okoliški hribi. Hodimo približno 15 minut, ko nas oznake usmerijo levo na gozdno pešpot. Že po nekaj minutah pridemo do široke jase, kjer nadaljujemo desno ob robu gozda. Hitro pridemo do ožje gozdne ceste. Nadaljujemo naravnost in že po kakšni minuti hoje gremo mimo table, ki nas, da si popestrimo izlet v naravi, desno navzdol usmerja proti orjaški smreki. Od te table imamo do Doma na Peci še morda 4 minute hoje.
Od Doma na Peci nadaljujemo po poti, ki vodi levo ob domu naravnost po gozdnatem pobočju Male Pece. Hitro pridemo do nezahtevnega predela, ki je varovan z jeklenicami. Brez posebnih težav ga prehodimo in nadaljujemo naprej. Približno 10 minut hoje od Doma na Peci pridemo na širok razgleden preval. Tu se lepo vidi greben Olševe, Raduha in ostali hribi med njima. Tu je tudi razcep poti. Levo je smer za Malo Peco in Votlino Kralja Matjaža. Nadaljujemo naravnost čez preval in se pričnemo vzpenjati. Kmalu pridemo do razcepa poti. Naravnost navzgor gre na Peco lahka pot. Mi nadaljujemo levo po zelo zahtevni oziroma plezalni poti. Sprva nas pot vodi skozi gozd in se vzpenja zmerno strmo. Pred prvimi jeklenicami prečkamo manjše melišče in pridemo do prvega ruševja.
Varovani del poti se prične po približno 15 minutah hoje od zadnjega razcepa. Najprej se vzpnemo v useku in nato prečimo pobočje. Takoj nato sledi vzpon varovan z jeklenicami. Zatem se nekoliko spustimo, prečimo strmo pobočje in se zopet pričnemo strmo vzpenjati. Pot je vseskozi dobro varovana z jeklenicami in občasno klini. Sledi kratek položen in zavarovan predel, ki mu sledi navpičen vzpon v skalnem useku. Nato pridemo na izpostavljen in zelo razgleden pomol, kjer se odlično vidijo hribi pod nami in vzhodne Kamniško-Savinjske Alpe.
Od pomola naprej se pot vzpenja zmerno strmo. Kmalu pridemo do ruševja, kjer se ponovno prične lahek del poti. Približno 15 minut od sklanega pomola pridemo med ruševjem na greben Pece. Pred nami je širok, okrogel in povsem raven travnik. Tu se nam iz desne pridruži lahka pot. Nadaljujemo čez travnik in se pričnemo levo vzpenjati po nezahtevnih pobočjih proti vrhu. Do Kordeževe glave oziroma vrha Pece in cilja izleta v naravi imamo še nekaj minut hoje.

Sestop: Vračamo se, gledano iz smeri po kateri smo prišli na vrh, desno navzdol po travnatem grebenu. Ko pridemo do njegovega konca pot zavije desno navzdol in se med posameznim ruševjem zlagoma spušča. Po približno dobrih 5 minutah hoje pridemo do razpotja, kjer smo prej prišli do te točke po zelo zahtevni poti. Tu se prva krajša krožna pot zaključi. Nadaljujemo levo po lahki poti. Sprva se še nekaj metrov blago vzpenjamo, nato pa se pričnemo med ruševjem hitro, občasno dokaj strmo, spuščati po vzhodnih pobočjih pogorja Pece. Pot je večinoma peščena in občasno skalnata, še posebej na bolj strmih predelih. Na tem predelu poti se zelo lepo vidi Uršlja gora in ostali koroški hribi. Približno dobrih 15 minut od zadnjega razpotja pridemo do prvih macesnov. Še naprej se držimo naše poti, ki nas hitro pripelje v gozd. Po dobrih 5 minutah hoje skozi gozd pridemo do razpotja lahke in zelo zahtevne poti. Na tej točki se zaključi še druga daljša krožna pot. Od tu naprej se na izhodišče vrnemo po prvotni poti.